Lotnik musi spędzić co najmniej 40 godzin w powietrzu, żeby otrzymywać tzw. dodatek lotny. Raczej nie stanowi to problemu dla etatowych pilotów w jednostkach lotniczych. Oni spędzają znacznie więcej godzin w powietrzu, choć i tak nie jest to wiele w porównaniu z pozostałymi armiami NATO.
Trudniej wylatać przynajmniej tyle godzin tym którzy odeszli z jednostek lotniczych do instytucji nadrzędnych, sztabów, itp. Ale otrzymywanie dodatku umożliwiają im wykonywanie lotów inspektorskich. Wcześniej takie loty mogły wykonywać osoby z uprawnieniami instruktorskimi na samolot w którym leciały.
27.04.2009 r. śp. gen. Błasik faktycznie zniósł te ograniczenia, czyli osoba wykonująca lot inspektorski niekoniecznie musiała posiadać uprawnienia instruktorskie do danego samolotu. Czyli wystarczy mieć uprawnienia np. na "Antka" żeby móc kontrolować np. pilota bojowego Mig-a czy F-16.
Bardzo korzystne dla różnych sztabowców. Co o tym sądzą piloci kontrolowani przez tych "fachowców", można się domyślać. W jakim charakterze leciał do Smoleńska śp. gen. Błasik skoro znalazł się w kabinie pilotów (wraz z śp. Kazaną, urzędnikiem śp. prezydenta)? Czy ta obecność pomagała bezpieczeństwu lotu?
Mam przed sobą ciekawy (już archiwalny, z internetu) artykuł z "NIE", nr 05/2011, umieszczony na "Gazeta.pl.forum": "Lampasy wiodą do nieba". Oto co piszą: http://forum.gazeta.pl/forum/w,95165,122715316,122715316,Lampasy_wioda_do_nieba.html
Warto przeczytać ten cały artykuł.
PS. I jeszcze to: odpis korespondencji pokładowej oraz z wieży kierowania lotami na lotnisku Smoleńsk Północny. Proszę zwrócić uwagę na początek rozmowy naszych pilotów. http://tiny.pl/hjrmw
Sprzeczka gen, Błasika z kpt. Protasiukiem przed wylotem: http://polska.newsweek.pl/-emocjonalna-rozmowa-blasika-z-protasiukiem---prokuratura-ma-nagranie-z-dnia-katastrofy,72603,1,1.html
Niestety, podany link jest nieaktywny. Jest za to inny:
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/490566,prokuratura-ma-nagranie-z-okecia-z-dnia-katastrofy-smolenskiej-jest-na-nim-blasik-i-protasiuk.html
Witaj Probusie:) O tym, że ten lot był gen. Błasikowi potrzebny z powodów kasowo-natowskich (czyt: do konkretnej liczby wylatanych godzin) była już mowa wkrótce po katastrofie, tak więc NIE niczego nowego nie odkryło... Nie mam czasu w tej chwili czytać artykułu, ale tak mi się skojarzyło:)) Pozdrawiam:) marianna_1
OdpowiedzUsuńWitam! Czytałem ten artykuł! Błasik wiele szkód uczynił polskiemu lotnictwu wojskowemu. Tu 154 to jego ostatnie szkoda! Podobno/tak w Superstacji mówił któryś z pilotów/ już 11 kwietnia 2010 roku w sztabie "czyszczono " teczki Błasika. Tam musiał być ładny gnój!
OdpowiedzUsuńantonio49
Nie przesądzam o czyjejkolwiek winie. Mam nadzieję że wszystko zostanie dokładnie wyjaśnione. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńWitam. Takie są skutki, kiedy do władzy dorwą się wichrzyciele, nieudacznicy i marionetki, czyli awangarda semicko-klerykalnej "wolności i demokracji". Pozdrawiam. Essox.
OdpowiedzUsuńDzięki! Również pozdrawiam! Warto jeszcze to przeczytać: http://tnij.org/kj7f
OdpowiedzUsuń"Im bardziej Błasik zaglądał do środka kabiny pilotów, tym bardziej tam go nie było". Pozdrawiam - ferdas.
OdpowiedzUsuńDzięki Ferdasie! Również pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńCiekawe, czy poznamy zapis rozmów w kokpicie od momentu startu. Bo opublikowano tylko rozmowy od wejścia w przestrzeń Białorusi. Draka na lotnisku pewnie była kontynuowana i po starcie. Trzygwiazdkowy generał sprzecza się z kapitanem! Ale mamy armię!
OdpowiedzUsuńNiniejszym również zapraszam na bloga
OdpowiedzUsuńhttp://egmunrated.blogspot.com/
Choć ostrzegam, może być obraźliwy, bo my się tam już naprawdę nie certolimy... ;)
Coraz więcej poszlak wskazuje na "startuj dziadu!" i na "ląduj dziadu!". Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńAnakho! Dzięki za zaproszenie! Oczywiście zajrzę. Dodam że preferuje spokojną wymianę poglądów i bez okładania się maczugami. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńGazeta Wyborcza nasrała ci do faszystowskiego łba.
OdpowiedzUsuńNie czytam GW. Zresztą to moja sprawa. Inwektywy to argumenty hołoty!
UsuńWstydzisz się przyznać do czytania GW-na
Usuńhttp://nie.com.pl/archiwum/lampasy-wioda-do-nieba/ - oryginał z NIE
OdpowiedzUsuń